Соработката на родителите и воспитувачите е од клучно значење за функционалниот развој на детето.
За да знаете како се однесува вашето дете и како се чувствува во градинка, мора повеќе да се информирате кај воспитувачот. Само на тој начин ќе може да го достигне својот полн потенцијал, па затоа е многу важно да се следи како се однесува во градинка. Најважно е да му ги поставите вистинските прашања на воспитувачот и активно да се вклучите во животот на детето.
Кои активности ги правите со децата?
Како беше денес во градинка? – Ова е најчестото прашање што родителите го поставуваат на своето дете кога се враќаат дома од градинка. Детето, ако му се поставуваат отворени прашања, со задоволство ќе одговори на тоа и ќе ги сподели деталите од својот ден со вас, но за навистина да има поширока слика за тоа што моментално учи и како ги поминува деновите, прашајте ја воспитувачката. што тие моментално го прават.
Дете на таа возраст зборува само за она што го гледа пред себе. Не може да размислува апстрактно или да разбере која е целта на одредена вежба или игра. Затоа прашајте го воспитувачот ако сакате да знаете што прави вашето дете.
Како моето дете се согласува со другите деца?
Дете во градинка за прв пат доаѓа во контакт со голем број други деца. Неговите социјални вештини се развиваат, кои ќе бидат пресудни за справување на училиште, но и подоцнежна зрелост. Со текот на времето, овие интеракции стануваат побогати, поразновидни и сложени, а општествениот простор на детето се шири.
Детето станува способно да издржи краткотрајно одвојување од родителите и да воспостави социјални односи со другите, вклучително и со децата во градинка.
Во почетокот, повеќето од нив само ќе ги гледаат другите деца, а потоа низ игра ќе ѓи остварат првите интеракции. Ќе учат за меѓусебна соработка, споделување играчки, правила и слично. Ќе почнат да се појавуваат првите пријателства.
Но, ако тоа не се случи, а детето постојано е само во аголот или е агресивно кон другите, тоа е знак дека треба да побарате помош од експерти. Затоа мора да разговарате за тоа со воспитувачката, а особено да го следите тој дел по запишувањето во градинка.
Дали моето дете има проблеми со спиењето?
Дневниот или попладневниот одмор во градинка не мора да значи спиење, туку значи одмор од активно утро. Додека за најмалите од прва до трета година од животот се препорачува дневен одмор во форма на сон, кај постарите деца треба да се слушаат нивните желби и ритам, па дневен одмор не мора да значи и спиење. Родителот треба да знае во која фаза е неговото дете.