Психологот објаснува што е предупредувачкиот знак.

Беше тивок, повлечен, мирен, одличен ученик, талентиран – вакви информации излегоа за малолетникот кој пукаше во ученици, обезбедување и наставник во училиштето Владислав Рибникар. Се почесто е насилството помеѓу децата, и деца кој посегнуваат по сопствениот живот. Дали е воопшто можно однапред да се препознае кај детето дека има сериозен проблем кој може да ескалира и дали предупредувачките знаци се агресивно однесување или само таа воздржаност?

Промени во спиење, исхрана, повлекување
Психолозите наведуваат дека е тешко да се зборува за конкретни случаи бидејќи целосните податоци се секогаш неопходни, секогаш мора да се гледа структурата на личноста, но и дали има промени во однесувањето.

Во секој случај, овие промени во однесувањето се јасен аларм дека нешто може да биде проблем.

„Овие промени во однесувањето може да бидат и различни навики за спиење, на пример, несоница или ако детето јаде премногу или почне да одбива храна. Ако е постојано, тоа не мора да биде знак на тревога, но ако детето одеднаш почне да јаде, а потоа не јаде, тоа може да биде показател дека нешто не е во ред. Знак е и ако детето често се жали на главоболка или стомачна болка, бидејќи тоа може да биде и психосоматско. Потоа, ако детето се изолира повеќе од вообичаено, ако се повлече во својата соба, не комуницира со семејството и врсниците со часови… Понекогаш тоа е и сигнал за неуспех на училиште, поточно пад кој трае, а ниту една или две лоши оценки, особено со низа други показатели, како што е промената на општеството“.

Сето тоа се суптилни показатели кои, за жал, можат да доведат до фатално однесување, но не нужно, посочуват психолозите.

„Сето тоа може да биде минлива фаза, но многу е важно да се разговара со децата. Поради темпото на живот, родителите понекогаш губат контакт во семејството, но ако детето е импресионирано од криминалец или некој што има агресивни испади на телевизија, можете да видите во која насока може да се движи и кои системи на вредности почнува да ги прави детето, изгради. Затоа мора да разговарате со децата“.

By Author