Тешки машинерија и подморници наречени „последна шанса“ за екипажот на туристичката подморница Титан пристигнаа во Канада синоќа – но сега се соочуваат со трка со времето за да им помогнат на спасувачите во очајната потрага.

На аеродромот Сент Џон во Њуфаундленд со три товарни авиони на американското воено воздухопловство доставени се низа макари, кабли и беспилотни пловила, способни да одат 5.800 метри под вода, пренесува „Блиц“.

Тие со полициска придружба биле однесени до пристаништето од кое испловил бродот „Хоризонт Арктик“.

Но, бидејќи на бродот му требаат 15 часа да стигне до областа за пребарување каде што пет луѓе се заробени под вода, тој ќе пристигне опасно блиску до моментот кога Титан ќе остане без воздух.

Очајничката потрага по петте луѓе заробени во исчезнатата подморница Титан дури сега навистина започна. Голем број бродови се позиционирани над урнатините на Титаник, а времето брзо истекува за да се изврши најдлабоката подводна спасувачка мисија досега.

Во тек е голем напор, во кој се вклучени неколку земји, за да се спаси екипажот.

Франција испрати робот кој може да нурне до 6.000 метри под вода за да помогне во пронаоѓањето на туристичката подморница која исчезнала додека се спуштала до потонатиот брод Титаник, додавајќи дека може да помогне да се ослободи подморницата доколку е заглавена, објави денеска Ројтерс.

Роботот без екипаж, наречен Виктор 6000, може да нурне подлабоко од другата опрема што моментално го пребарува Северниот Атлантик и има раце што може далечински да се контролираат за да се сечат кабли или да се вршат други маневри за ослободување на заглавениот брод.

Оливие Лефор, шеф на поморските операции во францускиот државен Институт за истражување на океаните, рече дека роботот не е способен сам да ја подигне подморницата на површината, но може да помогне да се помести и да ја прикачи на пловило што има капацитет да го извадете на површина.

Додека спасувачите се борат да направат чудо среде сè помалите залихи на кислород, експертите стравуваат дека дури и ако пловилото автоматски повторно излезе на површина како што е планирано, петчлениот екипаж сепак ќе се задуши за неколку часа откако нема да можат физички да го отворат одвнатре.

Три C-17 на американските воздухопловни сили – за кои се верува дека долетале од Северна Каролина и Њу Џерси – слетале на товарниот терминал во Сент Џонс, каде што ги пречекале шест камиони со рамно лежиште.

Опремата била симната од авионот со воен натоварувач, а потоа со виљушкар натоварена во камионите.

Едниот товар содржел џиновска црвена ролна дебел кабел и две големи машини со сина рамка и знак „висок напон“. Иако точната намена на кабелот е нејасна, се чини дека има доволно должина за да оди длабоко во океанот.

Вториот товар содржел две тешки макари со ознака „6.000 kg“ на секоја страна. Титанот тежи 10.432 кг, што значи дека треба да се искористат и двете за да се извлече.

Еден од товарите содржел сандак со ознака PRS, компанија за алатки за спасување на длабоко море со седиште во Масачусетс.

Компанијата не прецизираше што испраќа, но меѓу нејзините подморници е и Одисеја 6К, која е способна да оди до длабочина од 6.000 метри.

By Author