Ненадејната и насилна употреба на сопирачките понекогаш е најлошото можно решение во одредени кризни ситуации, но запалените светла во текот на зимските месеци може да бидат многу корисни.
Да ВИДИШ и да бидеш ВИДЕН е една од клучните претпоставки за безбедност во сообраќајот. Причина? Дури 90 проценти од информациите поврзани со настаните на патот се добиваат со нашите очи, па затоа правилно наместените ретровизори, добрите бришачи и исчистените прозорци се многу важни детали. Најважната работа, сепак, е правилната употреба на светлата. Според законот за безбедност во сообраќајот кај нас, како и во другите европски земји, дневните светла или соборените светла мора да бидат вклучени во зимско време на моторните возила и во текот на денот. Да ја кажеме вистината, постојаното користење на светилки ќе резултира со побрзо изгорување на сијалиците, а исто така има негативен ефект врз потрошувачката, но во споредба со другите потрошувачи на автомобили или едноставно лоши навики (клима, радио, отворени прозорци, носачи на покривот …) не вреди да се спомене.
Дневните светла понекогаш не се доволни
Пред две или три години, повеќето производители ги опремија своите модели со дневни (диодни) светла кои автоматски се вклучуваат при палење на моторот и се во согласност со словото на законот. Сепак, постојат ситуации кога дневните светла не се доволни, бидејќи тоа се само дополнителни светилки со помала моќност, кои исто така не го осветлуваат задниот дел на автомобилот. Еден од примерите се маглата што се јавува преку ден во зимските месеци. Дневните светла ќе го направат автомобилот донекаде видлив од напред, но одзади нема апсолутно никакво осветлување, што во комбинација со посветлата боја на каросеријата ве прави вистинска опасност на патот. Во исто време, не треба премногу да се потпирате ниту на автоматиката, бидејќи слабата магла понекогаш дури и нема да ги активира сензорите што ги активираат спуштените светла напред или позади. За да избегнете потенцијални опасности, најдобро е, барем во зимските месеци, рачно да ги вклучите соборените фарови веднаш по палењето.
Концентрацијата и побавното возење се единствените лекови за магла
Покрај намалената видливост, влажниот асфалт е дополнителна причина за забавување при појава на магла. Употребата на долги светла е бесмислена, бидејќи светлосниот зрак се одбива од капките вода во воздухот и се рефлектира назад, заслепувајќи го возачот. Единствена помош се светлата за магла, но не треба да очекувате чуда бидејќи светлата за магла се поставени на 10 до 20 сантиметри од земјата и само помагаат во полесно набљудување на референтните точки, како што се лентите на асфалтот. Кога видливоста се мери во метри, потребно е да се вклучи задното светло за магла, но најважно е да се концентрирате зад воланот, каде што треба да избегнувате користење на телефонот и разговор со патниците, како и гласна музика.
Лоши гуми + многу вода = губење на контрола
Намалувањето на отпорот при вртење на воланот и зголемувањето на брзината на моторот се првите знаци на аквапланинг. Во следниот момент, слојот од вода што се создал помеѓу гумата и асфалтот натопен со вода предизвикува губење на контролата, а автомобилот се движи управуван по инерција. Во овие моменти, потребно е постепено намалување на гасот и надминување на нагонот за сопирање, што е сосема бескорисно бидејќи се лизгаме по вода и евентуално фаќањето на едно од тркалата може да резултира со непријатна пируета. Со умерени корекции со воланот, треба да го задржите правецот на автомобилот во согласност со саканиот правец на движење и да почекате гумата повторно да дојде во контакт со земјата додека се забавува.
Предниот дел е многу поопасен од задниот дел
Во случај на ненадејно празнење или експлозија на една од предните гуми, автомобилот одеднаш ќе почне да се лизга на спротивната страна од уништената гума. Клучот во овие моменти е да се спротивстави на вртењето со воланот и да ја задржите саканата насока, да избегнувате да ги користите сопирачките и да се обидете да го забавите моторот додека брзо избирате пониски брзини во менувачот. Може да ја притиснете сопирачката само кога брзината значително ќе се намали. Во случај на оштетување на задната гума, автомобилот малку ќе се помести на страна со вибрации. Сопирањето може да биде помоќно со повторно цврсти корекции на воланот.