„Генерација на Петар Пан“ е друго име за милениумците, поради јасниот тренд на одложување на животните пресвртници за подоцна. Брак, деца, кредит за стан, се само дел од работите кои милениумците постојано ги одложуваат
Тој или таа е во своите дваесетти години, користи нови технологии, постојано ги менува работните места, не планира брак пред да наполни триесет години, сака да прави „селфи“, запознава луѓе на интернет и се залага за општество кое е и либерално и социјалистички. Запознајте ги „милениумците“, за кои се почесто се пишува во медиумите.
Технички, „милениумците“ се генерација на луѓе родени од раните 1980-ти до раните 2000-ти, и тие покажуваат некои многу специфични карактеристики во споредба со претходната, „генерација Х“ (луѓе родени во шеесеттите и седумдесеттите), како и порано. Генерација „бејби бум“, составена од луѓе родени по Втората светска војна.
Една од карактеристиките на милениумците, која најчесто ќе ја најдете во медиумите е нивната интензивна употреба на современи технологии во секојдневниот живот. За секоја ситница имаат апликација, веб-страница или уред кој го користат за тоа. Ова треба да го знаете, а има одлична примена во маркетингот, но уште поинтересни се психолошките карактеристики за кои помалку се пишува.
Милениумците имаат многу самодоверба, но често е без основа. Тие чувствуваат дека заслужуваат многу повеќе отколку што е реално и покажуваат многу повеќе нарцизам од претходните генерации. Ова може да се види ако го погледнете просечниот профил на социјалната мрежа на една таква личност. Сè е полно со „селфи“, како и фотографии на кои тие го прикажуваат својот живот многу поубав отколку што навистина се. Денеска да имало сто лоши и една убава појава, на Фејсбук ќе објават само фотографија од таа една убава. На тој начин не само што ги мамат набљудувачите, туку се повеќе се залажуваат себеси. Ова го засилува чувството дека заслужуваат повеќе и подобро од животот, што често не е во склад со нивното вистинско искуство, образование и способности.
За овие луѓе е многу важно да бидат успешни, да имаат пари и финансиска независност, но и лична слобода. Се повеќе од нив се одлучуваат да започнат сопствен мал бизнис, наместо да се вработат во голема, сигурна компанија, како што се стремела генерацијата пред нив. Интересно е што тие се помалку заинтересирани за политика од претходните генерации. Политичките ставови на милениумците често се опишуваат како збунувачки, бидејќи тие се и за социјализмот и за либералните идеи, кои беа поделени меѓу претходните генерации. На пример, тоа се луѓето кои моментално го поддржуваат Берни Сандерс во Америка.
„Генерација на Петар Пан“ е друго име за милениумците, поради јасниот тренд на одложување на животните пресвртници за подоцна. Брак, деца, кредит за стан, се само дел од работите кои милениумците постојано ги одложуваат.
Заработката на Millennials е многу ниска во споредба со другите генерации, а најмногу беа погодени од светската економска криза во 2008 година. Како резултат на тоа, повеќето милениумци денес работат за минимална плата, а интересно е што тие се именувани и по бројките што укажуваат на таа сума. Така, на пример, во Грција постои терминот „Генерација од седумстотини евра“, што се однесува на милениумци кои работат за таа сума, што е стандардна плата за млад човек што некој ја прави во приватна фирма. Кај нас тоа би било „генерација од триста евра“. Во Шпанија и Италија ги нарекуваат „милеуристи“, бидејќи работат за плата од илјада евра. Во секоја од овие земји таа сума не е доволна за еден млад човек да има нормален живот.
Овие луѓе се консултираат со Интернет и Гугл за сите нивни сомнежи. Која е најдобрата крема за лице? Секако, ќе погледне што велат коментарите на нет. Но, не само тоа. Туристичките агенции за нив се минато. Тие ќе влезат на интернет, ќе ги погледнат рејтинзите на посетителите на сите хотели во одреден град и ќе изберат каде да престојуваат врз основа на тоа. За нив нема ниту туристички водичи. Има само апликации, како „трип советник“, која според многумина ќе им каже кој е најдобар ресторан или кафуле во одреден дел од градот.
Милениумците се исто така многу отворени за теми кои се доста екстремни и контроверзни за претходните генерации, како што се истополовите бракови, трансродовите луѓе или легализацијата на дрогата. Секогаш ќе кажат дека секој има право на избор, ја поддржува различноста, мултикултурализмот и има постструктуралистички поглед на светот.
На крајот, интересно е што овие луѓе се целосно имуни на реклами. Едноставно, традиционалните рекламни пораки немаат речиси никакво влијание врз нивната одлука што да купат, а тоа е голем проблем за компаниите кои треба да смислат нови начини како да им пристапат. Сè на сè, на многу начини ова е генерација која ќе иницира многу промени во методите и начините на размислување во нашето општество.