Потрагата по среќа отсекогаш била составен дел од човечкиот живот. Науката постигна значителен напредок во разбирањето на факторите кои придонесуваат за нашето задоволство. Интересно е што некои од овие наоди ги поврзуваат купувањата што ги правиме со радоста што ја чувствуваме. Клучот не е да стекнете повеќе материјални добра, туку да инвестирате во искуства, да се вклучите во просоцијално трошење и да купите време. Ајде да истражуваме подлабоко во секој од овие аспекти.

Искуства – ова води до зголемена среќа пред, за време и по настанот


Вековното прашање – дали претпочитате материјални добра или искуства? Според истражувањата, искуствата се вистинскиот пат ако среќата е вашата крајна цел. Психолозите Томас Гилович и Амит Кумар од Универзитетот Корнел спроведоа бројни студии кои покажуваат дека искуствата носат повеќе среќа отколку материјалните добра. Но, зошто е тоа така?

Искуствата придонесуваат за нашиот идентитет многу подлабоко отколку материјалните добра. Сеќавањето на прекрасно зајдисонце или патувањето на некое егзотично место е дел од она што сме, а ние се сеќаваме на тие спомени и ги споделуваме со другите. Спротивно на тоа, материјалните средства може да се амортизираат, да застарат или да се заменат со текот на времето.

Искуствата обезбедуваат среќа во повеќе фази – пред, за време и потоа. Исчекувањето на некое искуство, како концерт или одмор, може да донесе исто толку радост колку и самиот настан. Настанот овозможува уживање, а потоа спомените можат повторно да се оживеат, продолжувајќи ја неговата среќа.

Затоа, можеби ќе сакате да размислите за ова следниот пат кога ќе дебатирате помеѓу тој нов гаџет и патување во планините!

Просоцијална потрошувачка – купување работи за други луѓе и донирање во добротворни цели


Психолозите и економистите во повеќе наврати откриле силна врска помеѓу просоцијалната потрошувачка и среќата. Просоцијалното трошење се однесува на трошење пари на други или донирање во добротворни цели. Многу цитирана студија на професорката Елизабет Дан од Универзитетот во Британска Колумбија покажа дека поединците покажуваат значително поголема среќа кога трошат пари на други, а не на себе.

Овој резултат се одржа на различни нивоа на приходи и култури. Дополнително, студиите засновани на мапирање на мозокот покажаа дека просоцијалната потрошувачка го активира мезолимбичниот пат, системот за наградување на мозокот, што доведува до чувство на радост.

Давањето се длабоко вкоренети во нашето општествено ткиво и промовираат чувства на социјална поврзаност, добрина и благодарност. Значи, купувањето кафе за пријател или донирањето во добротворна организација за која се грижите може да ја зголеми вашата среќа повеќе отколку што очекувавте.

Купување време – купување со цел да се елиминираат негативните искуства


Во нашиот свет со брзо темпо, времето станува сè поретка стока. Чувството на брзање или под притисок да се биде на време може да доведе до стрес, несреќа и губење на благосостојбата. Неодамнешното истражување сугерира дека користењето пари за купување време – на пример, ангажирање чистачка или плаќање на услуга за испорака за да придонесе за слободното време – може да го зголеми задоволството од животот.

Во серијата експерименти спроведени од професорката Ешли Виланс на бизнис школата на Харвард, луѓето кои трошеле пари за да си купат време пријавиле повисоки нивоа на среќа од оние кои купувале материјални добра. Овој ефект беше забележан без оглед на нивото на приход.

Купувањето време во суштина значи да се откажете од задачите што не ги сакате, давајќи ви повеќе време да ги извршувате активностите во кои уживате или се значајни за вас. Ова може да вклучува поминување време со саканите, земање хоби или едноставно релаксирање. Купувањето време може значително да ја подобри среќата и целокупното задоволство од животот со намалување на стресот поврзан со времето.

By Author