Под будното око на Ван Гог, Робин ги потстрижува ноктите на клиентот. Преполна со прајмери и лакови, долгата маса под автопортретот на холандскиот мајстор го трансформираше музејот на Ван Гог во Амстердам во салон за маникир.
Директорката на музејот Емили Горденкер се надева дека овој протест, заедно со другите организирани низ Холандија, ќе го истакне она што таа смета дека е неконзистентна јавна политика.
Според холандските прописи, музеите, театрите, баровите и кафулињата не смеат да се отвораат, но затоа се дозволени фризерски салони, салони за убавина и теретани.
Затоа маникиристите понудија мотиви со цветен бадем и ѕвездено небо инспирирани од големиот мајстор.
„Посетата на музејот е безбедна, и исто толку важна како одењето на маникир, можеби и повеќе.
Само бараме од нив да бидат доследни… Нека воведат регулативи за сите да ги разберат. Во моментов се чини дека тоа не се случува“, вели Горденкер.
Музејот на Ван Гог беше една од многуте институции кои учествуваа на протестот
Горденкер истакна дека акцијата од среда се разликува од протестите против карантин и антивакцинација, на кои редовно се изразува незадоволство на јавниот плоштад пред музејот Ван Гог, бидејќи институциите ги почитувале прописите.
Сите што присуствуваа на настапот за разубавување мораа да покажат QR код, да одржуваат физичко растојание и да носат маска.
Многу сектори од општеството го делат ставот дека стратегијата на владата е нелогична и контрадикторна.
„Сè е наопаку, јас можам да си ја работам работата, а луѓето од музејот не“, вели Миша, бербер кој донел традиционален берберски стол, огледало и тримери на влезот во музејот на Ван Гог.
„Само погледнете наоколу. Колку простор и на луѓето им е дозволено да бидат во супермаркет со 300 други луѓе, тоа е лудост“.
Но, зарем не беше нервозен што работи толку блиску до ремек-делата на Ван Гог?
„Само ќе му отсечам уво, како што направи Винсент“, се пошегува тој.
Од другата страна на музејскиот плоштад во Амстердам, Concertgebouw почести 50 луѓе со оркестарска проба проследена со работа на фризерски ножици, кои се сечеа на сцената во тоа време.
На холандските оркестри во моментов им е дозволено да одржуваат проби, но не и да примаат публика.
Оркестарот рече дека е создаден за „да ги збогати животите на луѓето со моќта на симфониската музика во време кога на сите им е потребна инспирација“.
Низ цела Холандија, персоналот беше свесен дека може да биде прекинат среде акција.
Локалните градски инспектори ненајавено се заканија дека ќе упаднат.
Градоначалничката на Амстердам, Фемке Халсема, беше еден од градоначалниците кои предупредија дека културните протести нема да се толерираат, без разлика колку стил имаат.
Последните бројки покажуваат дека минатата недела секој 72-ри Холанѓанец бил позитивен на корона вирусот.
И покрај високата стапка на инфекција, бројот на болнички третмани продолжи да опаѓа.
„На некој начин се чувствувате живи“, вели Маријана, чии нокти се снимени во сенката на Ван Гог.
Таа се надева дека владата ќе ги види овие протести и дека ќе разберат дека повторното отворање на културните институции е важно за менталното здравје на луѓето.
„Сите се во лошо расположение; мојата 11-годишна ќерка изгледа депресивно.
Ако ни го одземете уметничкиот израз, дружењата, тогаш зошто сме овде, што ни останува?“